Aansluitgegevens DSO opvragen en beheren
Als overheid of uitvoeringsorganisatie zoals een omgevingsdienst sluit u aan op verschillende onderdelen van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). U kunt uw aansluitgegevens doorgeven en opvragen bij het aansluitteam. Dat doet u via het Informatiepunt Leefomgeving (IPLO).
Aansluitteam beheert aansluitgegevens
Het aansluitteam van het DSO helpt overheden bij het aansluiten. U krijgt van het aansluitteam regelmatig de vraag wat de stand van zaken van de voorbereiding is. Het DSO houdt van elke overheidsinstantie de aansluitgegevens bij zoals aanbestedingen, gunningsdata, gecontracteerde leveranciers, geplande en gerealiseerde aansluitingen.
Aansluitgegevens oefenomgeving opvragen en inzien
Gegevens opvragen
U kunt uw aansluitgegevens bij het aansluitteam opvragen. Zo kunt u nagaan wat de status van uw aansluiting bij het DSO is. En of uw leverancier al een weeknummer voor het aansluiten op de oefenomgeving (pre-productieomgeving) heeft ingepland. Dit kunt u opvragen via het via het Informatiepunt Leefomgeving (IPLO).
Gegevens aanpassen
Kloppen uw aansluitgegevens niet? Of wilt uw gegevens aanvullen of veranderen? Dan kunt u dit ook doorgeven via het Informatiepunt Leefomgeving.
Gegevens oefenomgeving basis voor productieomgeving
Het aansluitteam gebruikt uw aansluitgegevens van de oefenomgeving (pre-productieomgeving) ook voor de productieomgeving. Bent u succesvol aangesloten op de oefenomgeving? Dan krijgt u automatisch een e-mail van het aansluitteam. Daarin staat een verzoek om te bevestigen dat u met dezelfde leverancier gaat aansluiten op de productieomgeving. Na uw bevestiging vraagt het aansluitteam uw leverancier om een aansluitdatum in te plannen.
Gaat u niet met dezelfde leverancier aansluiten op de productieomgeving? Dan kunt u dit ook doorgeven. Het aansluitteam neemt dan contact met u op.