Kennis- en Kundeplatform (KKP)
Het Kennis- en Kundeplatform is een kennisnetwerk. De medewerkers beoordelen de primaire waterkeringen. Ook werken ze samen, en bouwen en delen ze kennis.
Kennis én kunde zijn van essentieel belang om de waterveiligheidstaken op een verantwoorde, sobere en doelmatige wijze uit te (blijven) voeren. Kennis houdt in vakinhoudelijke kennis en snappen van de som. Kunde zoals de vaardigheid om instrumenten toe en aan te passen. En ook de bekwaamheid om het verhaal van de dijk te interpreteren en ervaring om de juiste vragen te kunnen stellen.
Diverse bijeenkomsten
Het KKP organiseert diverse bijeenkomsten. Reguliere bijeenkomsten worden doorgaans minimaal 2 maal per jaar georganiseerd. Dit zijn bijeenkomsten zoals de vakgroepbijeenkomsten (werkdagen) en de WBI-projectleidersbijeenkomsten.
Tevens zijn er regelmatig korte webinars met een specifiek thema zoals de VAR’s (Verhaal van Aanpak en Resultaten). In het kort wordt het verhaal van de beoordeling verteld. Ook kan de actualiteit aanleiding zijn tot een uitgebreidere bijeenkomst. Tijdens zo'n bijeenkomst wordt dieper op een bepaald onderwerp ingegaan. Voorbeelden zijn de bijeenkomsten over Assembleren en GABI.
Ten slotte kan het KKP ook worden ingezet om een collegiale review uit te voeren.
Vakgroepen
Het KKP is onderverdeeld in vakgroepen. Op basis van expertise of interesse kan hieraan worden deelgenomen. De volgende vakgroepen worden onderscheiden:
- Geotechniek
- HR+Bekledingen
- NWO’s
- Kunstwerken&Langsconstructies
- Monitoring
- Duinen
Meer informatie
Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van het KKP: kkp.stowa.nl. Om op de hoogte te blijven kan daar een account worden aangemaakt. Voor meer informatie of vragen kan een e-mail worden gestuurd naar kkp@stowa.nl.