13 februari 2024 Leveranciersdag DSO

Datum
Plaats in agenda
Tijd
08.30 tot uur
Locatie
Online (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die bezig zijn hun systemen gereed te  maken om aan te sluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de invoering van de Omgevingswet, zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken) georganiseerd. De bijeenkomst kan door 1 of meerdere medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 8.30-9.00 – Samenwerken – Nico Claij en Nico Plat

De volgende punten worden besproken:

  • Loskoppelen verzoek bij starten samenwerken
  • Wijzigen statussen actieverzoeken
  • Samenwerken bij Toezicht en Handhaving

Doelgroep: softwareleveranciers (VTH)

Sessie 2 – 9.00-10.00 – Wijzigingsverzoeken STAM – Paul van Asperen

In deze sessie wordt verder ingegaan op wijzigingsverzoeken die in het tactisch leveranciersoverleg van 26 januari kort zijn besproken:

  • ETRS uit attribuutnaam verwijderen (wijzigingsverzoek CABS177)
  • Uitbreiding DoelVerzoek (wijzigingsverzoek CABS190)

Doelgroep: softwareleveranciers (VTH)

Sessie 3 – 10:00-10:30 – Concurrent versioning verzoeknotificatie – Nico Plat

Er is op dit moment geen concurrent versioning van toepassing op de verzoeknotificatie. Vrijwel alle aanpassingen veroorzaken daarom een 'breaking change'. In deze sessie doen we een voorstel voor concurrent versioning voor de verzoeknotificatie, zodat leveranciers in een eigen tempo kunnen overstappen op een nieuwe versie. De terugkoppeling van leveranciers die verzoeknotificaties verwerken is hierbij gewenst.

Doelgroep: digikoppelaars en softwareleveranciers (VTH)

Aanmelden

Aanmelden kan via dit formulier.

Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl.