20 juni 2023 Leveranciersdag

Datum
Plaats in agenda
Tijd
08.30 tot uur
Locatie
Virtueel (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die bezig zijn hun systemen gereed te  maken om aan te sluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de invoering van de Omgevingswet zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken) georganiseerd. De bijeenkomst kan door 1 of meerdere medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 8.30-8.55 –  Samenwerkfunctionaliteit: uitbreiding statussen actieverzoeken – Nico Plat

Actieverzoeken binnen de SWF kennen een 'status' waarmee wordt aangegeven in welke toestand het actieverzoek zich bevindt. De verzameling van waarden die een status kan aannemen, was tot nu toe erg beperkt, waardoor het bijvoorbeeld niet altijd duidelijk was hoe het precies met de afhandeling van de actie verliep. In dit blok stellen we een beperkte uitbreiding van de actieverzoek-statussen voor, waarbij we ook ingaan op de te bouwen voorziening voor audittrails van actieverzoeken.

Doelgroep: VTH- en zaaksysteemleveranciers en belanghebbenden

Sessie 2 - 9.00-9:30 - Wijzigingen omgevingsplan voorleggen aan het college en/of de raad - Wimfred Grashoff

Wijzigingen in het omgevingsplan worden ter besluitvorming voorgelegd aan het college en/of de raad.

De wijze waarop wijzigingen worden voorgelegd, is onder de Omgevingswet op enkele punten anders dan nu, als gevolg van het andere karakter van het omgevingsplan. Een integrale plankaart is te complex om te begrijpen, het plan kan minder goed gepresenteerd worden als een pdf en het tonen van een wijziging is iets anders dan het tonen van een 'nieuw' integraal plan voor een gebied.

Het is een uitdaging om dit zó te doen dat de raad ermee uit de voeten kan. Met een groep gemeenten en softwareleveranciers is nagedacht over de behoeften hierbij. Deze sessie behelst een korte weergave van de resultaten.

Doelgroep: plansoftwareleveranciers, stedenbouwkundige- en adviesbureaus

Sessie 3 – 10.00-10.30 – Aansluiten DSO – Leo van der Vlist

Stand van zaken en ontwikkelingen rond aansluiten op het DSO.

Doelgroep: softwareleveranciers

Aanmelden

Aanmelden kan met dit formulier.

Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl

De volgende leveranciersdag is op 12 september 2023.