22 oktober 2024 Leveranciersdag DSO

Datum
Plaats in agenda
Tijd
08.30 tot uur
Locatie
Online (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die met hun systemen zijn aangesloten of willen aansluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de uitvoering van de Omgevingswet, zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie en doorontwikkeling. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig georganiseerd (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken). De bijeenkomst kan door 1 of meer medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 8.30-9:15 – Samenwerken met API versie 5 – Nico Plat en Nico Claij

In deze sessie bespreken we de nieuwe functionaliteit en de aandachtspunten bij gebruik van de nieuwe versie van de API samenwerkfunctionaliteit.

Doelgroep: Leveranciers van systemen die gebruik maken van de samenwerkfunctionaliteit

Sessie 2 – 9.30-10.15 – Conceptvoorstel update Functionele set voor regelbeheersoftware (toepasbare regels) – Edwin van Dijk

In aanloop naar de inwerkingtreding van de Omgevingswet heeft de Functionele set voor plansoftware, regelbeheersoftware en zaak- en vergunningensystemen een belangrijke rol gespeeld als leidraad bij het Indringend Keten Testen, implementaties bij bevoegde gezagen en bij het (door)ontwikkelen van de software door leveranciers.
De Omgevingswet is inmiddels in werking getreden en alle betrokken partijen hebben de nodige ervaringen en inzichten opgedaan. Daarbij is de Functionele set meer opgeschoven naar een hulpinstrument voor bevoegd gezagen bij marktverkenningen en aanbestedingen. In dat kader is een update en verfijning van de beschreven functionaliteiten gewenst.
In deze sessie bespreken we met jullie graag het voorstel voor de nieuwe versie.

Doelgroep: Softwareleveranciers toepasbare regels en regelanalisten

Sessie 3 – 10:30-11:15 – Uitleg over de huidige STAM-versies - Paul van Asperen

In deze sessie bespreken we de huidige STAM-versies 3, 4 en 5 en is het mogelijk hierover vragen te stellen.

Hierbij komen onder andere de volgende aspecten aan bod:

  • Uitfasering STAM3 per 1 januari 2025
  • Inhoud STAM4 en STAM5
  • Versies STAM versus versies API’s

Doelgroep: Leveranciers van vergunning- en zaaksystemen en van systemen die gebruik maken van de samenwerkfunctionaliteit en leveranciers die verzoeken indienen

Aanmelden
Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl.