24 oktober 2023 Leveranciersdag DSO

Datum
Plaats in agenda
Tijd
09.30 tot uur
Locatie
Online (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die bezig zijn hun systemen gereed te  maken om aan te sluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de invoering van de Omgevingswet zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken) georganiseerd. De bijeenkomst kan door 1 of meerdere medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 9.30-10.00 – Aansluiten DSO – Leo van der Vlist

Stand van zaken en ontwikkelingen rond aansluiten op DSO.

Doelgroep: softwareleveranciers

Sessie 2 – 10.00-10.30 – Calamiteitenorganisatie – Bas Hoondert en Edwin van Dijk

Om de continuïteit van de DSO keten zo goed mogelijk te borgen is een calamiteitenorganisatie ingericht. In deze sessie leggen we uit hoe deze er uit ziet, hoe de opschaling van een incident naar een calamiteit werkt en wat uw rol als softwareleverancier hierin is. We bespreken daarbij graag de invulling van afspraken tussen de calamiteitenorganisatie en softwareleveranciers.

Doelgroep: Softwareleveranciers

Sessie 3 – 11.00-11.30 – Parallel wijzigen – Wimfred Grashoff

LET OP: DEZE SESSIE IS VERVALLEN.

Onder de Omgevingswet gaan we werken met één omgevingsplan dat telkens gewijzigd wordt door besluiten van het college van B&W en/of de gemeenteraad. Dit brengt een aantal nieuwe uitdagingen met zich mee voor processen en werkwijzen. Eén daarvan is de wijze waarop we moeten omgaan met het gelijktijdig voorbereiden van meerdere wijzigingen op het plan. Een andere is het nemen van meerdere besluiten in éénzelfde (raads-)vergadering. We duiden dit aan met ‘parallel wijzigen en besluiten’ (soms ook wel ‘samenloop’ genoemd).

Samen met gemeentelijke planjuristen, KOOP, Geonovum en de leveranciers van plansoftware heeft de VNG zich de afgelopen periode gebogen over dit onderwerp. Wat is de gewenste werkwijze en wat vraagt dit van de plansoftware en van de organisatie?

De ontwikkelingen en bevindingen zullen met u gedeeld worden.

Doelgroep: Softwareleveranciers, stedenbouwkundige- en adviesbureaus.

Aanmelden

Aanmelden kan via dit formulier

Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl

De volgende leveranciersdag is op 5 december 2023.