26 maart 2024 Leveranciersdag DSO

Datum
Plaats in agenda
Tijd
09.00 tot uur
Locatie
Online (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die bezig zijn hun systemen gereed te  maken om aan te sluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de invoering van de Omgevingswet, zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig georganiseerd (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken). De bijeenkomst kan door 1 of meerdere medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 9.00-9.45 – Archiveren van omgevingsplannen – stand van zaken – Wimfred Grashoff en Niek Pluijmert

We gaan in op de stand van zaken rond archiveren onder de Omgevingswet, meer specifiek de omgevingsplannen. Op dit gebied liggen nog vragen die beantwoord moeten worden. Een deel vergt nog uitzoekwerk, zoals hoe om te gaan met informatie die via een viewer ontsloten wordt, maar een deel van de antwoorden is er en die willen we nu al delen zodat de bevoegd gezagen en de leveranciers daarmee aan de slag kunnen. In deze sessie zal een praktische insteek gekozen worden.

Doelgroep: leveranciers van plansoftware

Sessie 2 – 10.00-10.30 – DSO-LV Open Stelsel voor Derden: gereedschapskist voor goede ideeën – Bart Huijbers

De Landelijke voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV) stelt gegevens over de fysieke leefomgeving beschikbaar in het Omgevingsloket en door middel van API services. Dit Open Stelsel van gegevens en services is bedoeld om innovatie en niet-grootschalig gebruik van omgevingsinformatie te bevorderen. Bart Huijbers geeft een inkijk in de mogelijkheden van dat Open Stelsel en nodigt gebruikers uit om ermee aan de slag te gaan.

Doelgroep: grootschalige vergunningaanvragers (netbeheerders, bouwbedrijven, …) en dienstverleners die producten en diensten willen ontwikkelen op basis van gegevens en functionaliteiten uit de DSO-LV

Aanmelden

Aanmelden kan via dit formulier.

Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl