7 mei 2024 Leveranciersdag DSO

Datum
Plaats in agenda
Tijd
08.30 tot uur
Locatie
Online (via Teams)
Doelgroep

ICT-leveranciers van plansoftware, regelbeheersystemen en zaaksystemen die bezig zijn hun systemen gereed te maken om aan te sluiten op het DSO-LV. Ook adviesbureaus die overheden ondersteunen bij de invoering van de Omgevingswet, zijn uitgenodigd.

Omschrijving

Het leveranciersoverleg is een 6-wekelijks overleg met leveranciers en adviesbureaus rond het thema implementatie. De overleggen zijn gericht op een structurele informatie-uitwisseling tussen leveranciers van overheden en het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). De overleggen worden daarom regelmatig georganiseerd (er wordt gestreefd naar eens in de 6 weken). De bijeenkomst kan door 1 of meer medewerkers vanuit de leverancier worden bijgewoond.

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst.

Meer informatie

Programma

Sessie 1 – 8.30-9.00 – Samenwerken aan toezicht en handhaving, en SWF v5 – Nico Plat

De API Samenwerkfunctionaliteit wordt uitgebreid met o.a. samenwerken aan toezicht en handhaving. In deze sessie zullen we toelichten wat dit gaat betekenen, en lichten we ook de overige wijzigingen in v5 van de SWF-API toe.

Doelgroep: VTH-leveranciers

Sessie 2 – 9.30-10.30 – Einde dienstverlening TAM gerelateerde verzoeken: inzichten voor leveranciers - Alexander Hermanns, Gijs van Duijn

Per 1 Januari 2025 stopt de tijdelijke alternatieve maatregel gerelateerde verzoeken. Overheden maken er volop gebruik van, en VTH leveranciers worden geacht hun eigen software te voorzien van (delen van) deze functionaliteit. Welke functionele behoefte wordt nu ingevuld met de TAM, wat is het dagelijkse gebruik, hoe werkt de aansluiting aan het DSO en wat moet eventueel worden geoptimaliseerd op het koppelvlak? Volg de demo en toelichting, krijg inzicht in het huidige gebruiksprofiel, en maak je als leverancier een beeld van de behoefte van de overheden als input voor de eigen productplanning en realisatie.

Ook peilen we in deze bijeenkomst de behoefte aan een vervolgsessie waarin we met ontwikkelaars de diepte in willen gaan rond de huidige opzet van de TAM GV, en hierin alle kennis willen delen over de front-end en de API.

Doelgroep: VTH leveranciers

Sessie 3 – 10.30-11.30 – Verificaties STTR - Paul van Asperen

  • Verificaties
    1. Verificatie-melding afbeeldingen in toelichting (wijziging t.o.v. presentatie Tactisch Leveranciersoverleg 26 maart)
    2. Verificatie op boolean waardes bij Vaste waarde
    3. Voorstel om bepaalde DMN/Schematron-verificaties te verwijderen
    4. Bestaande verificaties ook voor aansluitingen
  • Comment in XSD en toelichting in IMTR m.b.t. veld "waardeVraag" van de uitvoeringsregel VasteWaarde
  • Voorstel verificatiematrix
  • Stand van zaken link naar decentrale regelgeving Maatregelen op Maat

Doelgroep: Leveranciers van regelbeheersystemen en regelanalisten

Aanmelden

Aanmelden kan met dit formulier.

Bijzonderheden

De bijeenkomst vindt virtueel plaats. Er wordt per sessie een Teams-vergadering aangemaakt.

Heeft u ideeën voor invulling van een sessie op de leveranciersdag? Stuur een mail naar william.denissen@kadaster.nl.